-
نظارت بر کلیه فرایندهای واحدهای تریاژ تلفنی، اعزام و راهبری آمبولانس، پذیرش بیمارستان و هدایت پزشکی عملیات به صورت 24 ساعته و بدون وقفه
-
هماهنگی با سازمانهای همکار و پشتیبان و برون سازمانی در شرایط عادی و شلوغی و بحران
-
نظارت بر برقراری ارتباط مستقیم و بدون وقفه با مددجویان 115 به صورت 24 ساعته و شناسایی بیماران اورژانسی و ارائه راهنمایی های لازم به آنها تا قبل از رسیدن نیروهای عملیاتی جهت کاهش عوارض ناشی از حوادث و بیماریها و اولویت بندی (تریاژ) بیماران
-
نظارت بر ابلاغ فوریتهای دریافت شده از واحد تریاژتلفنی به مناسبترین آمبولانس جهت انجام مأموریت و هدایت آمبولانس تا پایان مأموریت
-
پایش و هدایت عملیات از نظر خدمات پزشکی، استانداردهای دارویی و تجهیزات و ارائه مشاوره وراهنمایی های لازم جهت مدیریت مناسب بیماران به صورت برخط و برون خط(پروتکل آفلاین)