(وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَكَأَنََّمَا أَحْیَاء النََّاسَ جَمِیعًا... )سوره ی مائده، آیه ی 32( و هر کس کسی را زنده بدارد، چنان است که گویی تمام مردم را زنده داشته است).

امروز : 18 آبان 1403
اخبارمرکز
مشاهده همه
16 آبان 1403
نجات جان جوانی ۲۸ ساله با اقدام سریع پرسنل اورژانس کاشان
نجات جان جوانی ۲۸ ساله با اقدام سریع پرسنل اورژانس کاشان
12 آبان 1403
آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام پذیرفت
آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام پذیرفت
12 آبان 1403
احیای موفق اورژانس باعث نجات بخشی اقای 64 ساله شد
احیای موفق اورژانس باعث نجات بخشی اقای 64 ساله شد
12 آبان 1403
زحمات شبانه روزی نیروهای اورژانس کاشان
زحمات شبانه روزی نیروهای اورژانس کاشان دریک شب سرد پاییزی قابل تقدیر است
12 آبان 1403
احیا قلبی و ریوی موفق
احیا قلبی و ریوی موفق توسط پرسنل فوریت های کاشان انجام و به بیماری جان دوباره بخشید
12 آبان 1403
هم اندیشی در خصوص راه‌اندازی پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در نشست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان،
جلسه‌ای با حضور سرپرست دانشگاه، همچنین خیرین سلامت، روز پنجشنبه ( 10آبان) درسالن کنفرانس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی برگزار شد
08 آبان 1403
برگزاری دوره اول کلاس ارتقا سلامت روان
دوره اول کلاس ارتقا سلامت روان برگزار شد
06 آبان 1403
بازدید فنی از ۲۰ دستگاه آمبولانس مراکز خصوصی کاشان
در 6ماه نخست سال 1403،بازدید فنی از ۲۰ دستگاه آمبولانس مراکز خصوصی کاشان انجام شد
05 آبان 1403
نشست مدیریت بحران باحضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد
نشست مدیریت بحران باحضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد
05 آبان 1403
مهارت های بالینی
آموزش مهارت های بالینی توسط واحد آموزش برگزار شد
اخبار داخلی
مشاهده همه
آمار اورژانس
مشاهده همه

47

تعداد آمبولانس های مرکز

4

تعدادموتورلانس های مرکز

1

تعداداتوبوس آمبولانس های مرکز

18

تعداد پایگاه جاده ای مرکز

11

تعداد پایگاه های شهری مرکز
سوالات متداول
سیستم پاسخگویی فوریت پزشکی 115چگونه است

بیماری ها و حوادث اورژانس به مواردی اطلاق می گردند که در صورت عدم ارائه به موقع اقدامات امدادی-درمانی، منجر به صدمات عضوی و یا جانی و نیز مشکلات روانی بیمار می شود
وظیفه سیستم فوریتهای پزشکی 115 رسیدن بر بالین بیمار در کوتاهترین زمان ممکن و ارائه خدمات درمانی و انتقال به مراکز درمانی می باشد ، اما باتوجه به اینکه ظرفیت پاسخگویی به تمام متقاضیان محدود می باشد در نتیجه واحد ارتباطات اورژانس (دیسپچ) که وظیفه پاسخگویی به تماس گیرندگان را دارد ، از افراد آموزش دیده کارشناسان پرستاری – فوریت پزشکی-پزشکان عمومی تشکیل گردیده است ، تا با انجام مشاوره های تلفنی و راهنمایی های لازم از اعزام آمبولانس برای موارد غیر اورژانسی جلوگیری بعمل آورند.
کارشناسان مرکز ارتباطات در حین مکالمه تلفنی سئوالاتی را در مورد وضعیت بیمار از تماس گیرنده بعمل می آورند که این پرسشها شامل: سن بیمار – سابقه بیماری وی – شکایت اصلی بیمار(درحال حاضر چه مشکلی دارد؟ ) و... می باشد که بعد از جمع آوری اطلاعات لازم تماس گیرنده در سه حالت ممکن قرار می گیرد:
1- بیمار جنبه اورژانسی دارد و بلافاصله آمبولانس به محل اعزام می گردد.
2- این بیمار نیاز به اقدامات اورژانسی و اعزام آمبولانس ندارد و توصیه هایی از قبیل مراجعه به درمانگاه و اقدامات اولیه درمانی در منزل به بیمار و اطرافیان وی داده می شود.
3- مواردی که اپراتور تلفن تشخیص می دهد ، تماس را به پزشک ارتباطات ارجاع نموده و توضیحاتی در مورد تاریخچه وی به پزشک داده و پزشک ، با بیمار یا تماس گیرنده صحبت کرده و راهنمایی های لازم توسط پزشک به بیمار یا تماس گیرنده داده خواهد شد و در صورت تشخیص پزشک آمبولانس جهت بیمار ارسال می گردد.


آیا تماس با اورژانس هزینه بر است

خدمات اورژانس دولتی که با تماس با شماره تلفن ۱۱۵ به مشتریان ارائه می شود، کاملا رایگان است

زمان تماس با115
  • اگر مصدوم به صدا کردن و تکان دادن عکس العمل نشان نمی‌دهد.
  • بیماری که دچار درد و ناراحتی ناگهانی قفسه سینه شده است.
  • فردی که دچار علایم سکته مغزی شده است.
  • فردی که دچار اختلال تنفس و مشکل در نفس کشیدن شده است.
  • فردی که دچار آسیب و سوختگی شدید شده است.
  • فردی که دچار تشنج شده است.
  • فردی دچارغرق شدگی شده باشد
  • فردی دچار برق گرفتگی شده باشد
  • فردی دچار سقوط از ارتفاع شده باشد
  • فردی دچار تصادف شده باشد