(وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَكَأَنََّمَا أَحْیَاء النََّاسَ جَمِیعًا... )سوره ی مائده، آیه ی 32( و هر کس کسی را زنده بدارد، چنان است که گویی تمام مردم را زنده داشته است).

امروز : 02 آذر 1403
بهنام پرواره
مدیر مالی
کارشناس ارشد حسابداری


شرح وظایف مدیر مالی

1-تطبیق کلیه پرداختها با قوانین و مقررات مالی و معاملاتی دولت
۲- تامین اعتبار در ذیل مراحل خرج با رعایت کامل سقف اعتبار مصوب و تخصیص و عدم ایجاد تعهد مازاد براعتبار
۳- مطالعه قانون بودجه و ضوابط اجرای بودجه سالیانه و رعایت بند های آن در فرآیندهای مالی واحد
۴- نظارت کنترل و بررسی کلیه اسناد مالی قبل از صدور چک پرداخت به لحاظ نداشتن مغایرتهای احتمالی
۵- اطمینان کامل از نحوه واریز وجه به حساب ذینفعان وفق ماده۳۱ آیین نامه مالی ومعاملاتی
۶- کنترل سقف تنخواه کارپردازای و انجام تسویه حساب سه ماهه آن و تسویه حساب سالیانه با کارپردازان و واحد تدارکاتی
۷- آشنایی کامل با قوانین و مقررات وبخشنامه و دستورالعمل های ابلاغی و تصویب نامه های هیات وزیران
۸- تسلط کامل بر آیین نامه های مالی و معاملاتی و بندهای آن
۹- آشنایی کافی با قوانین کار و تامین اجتماعی و بخشنامه های جدید آن به منظور پیگیری امور بیمه و شرایط پرسنل قانون کاری
۱۰-کنترل و نظارت در ارسال به موقع لیست کسورات بیمه ، تامین اجتماعی و سایر کسوردر بازه زمانی مشخص شده به منظور جلوگیری از جرائم تامین اجتماعی (بیمه تا دو ماه)
۱۱- پیگیری واریز به موقع چک های کسورات بانکها واجرائیات محاکم قضایی
۱۲- پیگیری ارسال به موقع گزارشات مالی و بررسی صحت ودقت این گزارشات قبل از ارائه به مقامات ارشد در واحد و ستاد
۱۳- نظارت بر فرآیند خرید کالا و میزان موجودی انبار قبل از امضاء درخواستهای خرید
۱۴- پیگیری اخذ مجوزهای لازم در خصوص خریدهای غیرمصرفی (تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی ،کامپیوتر و سایر اقلام مورد نیاز ....) قبل از انجام فرآیند خرید
۱۵- پیگیری و مکاتبه در خصوص دریافت گواهی انجام کارها از ارادات هم سطح و ارجاع ان به کارشناسان مربوطه جهت انجام محاسبات
۱۶- بررسی و کنترل کلیه قرارداهای منعقده با ذینفعان وفق ماده ۷۱ و۷۲ آیین نامه مالی و معاملاتی در سقف اعتبار مورد نیاز ، نحوه و شرایط پرداخت با همکاری واحد امور قراردادها و امور اداری مرکز
۱۷- نظارت و کنترل کلیه پرداخت صورت وضعیتها وهماهنگی با ناظرین جهت بررسی در صورت لزوم
۱۸- پیگیری انجام تسویه حساب با شعب تامین اجتماعی در خصوص لیستهای بیمه ارسالی پرسنلی به منظور جلوگیری از اعمال جرائم بعد از آن
۱۹- اخذ تسویه حسابهای پرسنلی - تحویل کامل اموال و دارایی های تحویلی و مفاصا حساب بیمه کلیه قراردادهای تأمین نیروی انسانی به منظور جلوگیری از جرائم ناشی از آن

۲۳- تهیه تراز عملیات مالی به صورت ماهیانه و سالیانه و کنترل و اطلاع کامل از وضعیت تراز مالی و آنالیزشرایط مالی واحد از طریق تراز برای مدیران ارشد واحد وستاد در صورت لزوم
۲۴- نظارت و کنترل نحوه استفاده از سرفصل حسابها به منظور رعایت کامل و تطبیق هزینه ها به حساب کل - معین و جزء معین مربوطه در هنگام تأیید سند شناسایی یا پرداخت
۲۵- تهیه وتنظیم صورت مغایرت بانکی کلیه حسابهای بانکی تا پنجم هرماه و ارسال آن به مدیریت امور مالی ستاد

۲۷- نظارت برتهیه و تنظیم به موقع لیست پرداختهای پرسنلی (کارانه - اضافه کار - حق الزحمه حقوق و سایر صورت وضعیت قراردادها و غیره) تا دهم هر ماه
۲۸- تقسیم وظایف نظارتی و هماهنگی در بین کارکنان حوزه مالی به منظور اجرای صحیح امور محوله
۲۹- نظارت و کنترل به منظور حفظ و نگهداری اموال و دارایی های موسسه وفق بند ۹۱ و۹۲ آیین نامه مالی ومعاملاتی
۳۰- برنامه ریزی به منظور تجزیه و تحلیل های ترازنامه و سود وزیان و صورت منابع و مصارف واحد
۳۱- همکاری وهماهنگی و پیگیری موارد درخواستی حسابرس مستقل هیات امناء و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز حسابرسی سالیانه و تهیه صورت های مالی واحد مستقل با هماهنگی ستاد
۳۲- آنالیز وتجزیه وتحلیل بخشنامه ها ودستورالعمل های ابلاغی جدید و انتقال به پرسنل حوزهای مرتبط مالی و نظارت براجرایی نمودن آنها در مراحل بعدی آن
۳۳- پیگیری تسویه حساب پیش پرداختها ،علی الحسابها ،قراردادهاو سایر بدهی و مطالبات با همکاری سایر واحدهای مرتبط
۳۴- ثبت به موقع ضمانت نامه ها و سپرده های شرکتها و اشخاص نزد واحد و نظارت بر تمدید مهلت قانونی و یا ضبط آنها در موعد مقرر
۳۵- همکاری با مدیر امور مالی و سایر واحدهای امور مالی جهت عملیات بستن به موقع حسابها و تهیه صورتهای مالی وارائه گزارشات در طی دوره مالی
۳۶- کنترل اصالت قانونی مدارک و مستندات پیوست سند حسابداری و صحت مبالغ وعدم قلم خوردگی و مخدوش بودن آنها و تطبیق پرداختها باقوانین و مقررات و آیین نامه مالی ومعاملاتی ،استانداردهای حسابداری بخش عمومی و رویه های موجود به صورت مستمر
۳۷- کنترل صحت محاسبات مربوطه به دریافت و پرداخت واحد
۳۸- کنترل مدارک ومستندات ضمیمه اسناد از نظر کفایت مدارک مثبته وصحت محاسبات ،جمع تعدادی وریالی فاکتور با خلاصه اسناد و جمع روکش سند مالی
۳۹- تایید وامضاء اسناد مالی پس ازانجام کلیه مراحل و کنترل های لازم
۴۰- ارجاع به موقع اسناد مالی در فاصله زمانی تعیین شده جهت رویت وتایید نهایی اداره نظارت و پایش عملکرد و اعتبارات مدیریت امور مالی و انجام فرایند بایگانی اسناد در واحد یا ستاد به طور صحیح